پن کیک شاید اخیرا به میز یا سفره صبحانه ما آمده باشد اما جالب است بدانید که این کیک‌های ساده و کوچک یکی از قدیمی‌ترین خوراکی‌های جهان است!

در یونان و روم باستان پن کیک‌هایی با آرد گندم، روغن زیتون، عسل و شیر درست می‌کردند. 600 سال پیش از میلاد مسیح دو شاعر یونانی، کراتینوس و ماگنوس از پن کیک در اشعار خود اسم برده‌اند و این قدیمی‌ترین سندی‌ست که قدمت پن کیک را نشان می‌دهد. بعدها ویلیام شکسپیر هم در یکی از نوشته‌هایش به نام پن کیک اشاره کرده است.

اما پن کیک به شکل رسمی از سال 1100 میلادی به عنوان یک صبحانه در انگلستان ثبت شده و از آن زمان به تدریج در میان کشورها و فرهنگ‌های مختلف وارد شده و محبوبیت پیدا کرده تا این زمان که دیگر کمتر کسی‌ در جهان پیدا می‌شود که نام پن کیک را نشنیده باشد.

برخی مسیحیان چهل روز پیش از عید پاک و پیش از آغاز روزه سالیانه، آئینی مذهبی دارند که در آن فقط پن کیک درست می‌کنند و به آن "روز پن کیک" می‌گویند.

می‌دانستید حتی بیماری‌ای به نام "سندروم پن کیک" وجود دارد؟ سندروم پنکیک یک نوع حساسیت به پنکیک است که برخی از افراد بعد از خوردن به آن دچار می‌شوند. این حساسیت در نواحی استوایی و به دلیل وجود نوعی آفت که خاص آن نواحی است و ممکن است در آرد استفاده شده موجود باشد، دیده می‌شود.

پن کیک سریع آماده می‌شود، مواد لازم ساده و در دسترس دارد، ارزان تمام می‌شود و با انواع شربت و عسل و مربا می‌توان طعم‌های متنوع با آن داد. به همین دلایل پن کیک در دنیا طرفداران زیادی دارد و بخصوص کودکان را به خوردن صبحانه تشویق می‌کند.

مواد اصلی و اولیه لازم برای پن کیک شامل آرد، تخم مرغ، شیر، بکینگ پودر و وانیل است و معمولا برای تاپینگ (رویه کیک) از عسل، شکلات، مربا یا شیره افرا استفاده می‌کنند. بسیاری هم برای تزیین و هم برای طعم از میوه‌های تازه در کنار پن کیک استفاده می‌کنند.

مثلا در این دستور از انار در پن کیک استفاده شده که برای فصل پاییز بسیار مناسب است

طرز تهیه پنکیک انار ساده و خوشمزه توسط Shivamorady
دستورپخت عالی برای پنکیک انار. #سرآشپز_طلایی

به غیر از مواد اولیه که در بالا گفته شد، پن کیک را می‌توان با برخی سبزیجات یا صیفی‌جات هم تهیه کرد. مثلا در این دستور پن کیک با کدوحلوایی آماده شده که طعم بی‌نظیری دارد

طرز تهیه پنکیک کدو حلوایی ساده و خوشمزه توسط ♡𝑀𝑎𝑟𝑦𝑎𝑚♡
دستورپخت عالی برای پنکیک کدو حلوایی. يـه فكر مثبت كوچولو اول صبح ميتونه كل روزت رو تغيير بده پس لبخند بزن دوست خوبم چـون لبـخنـد تـو زیـبــاست سلام صبح بخیر دوستان #پنکک_کدو_حلوایی#پنکک#سرآشپز_طلایی

پن کیک صبحانه مورد علاقه بچه‌هاست. برای تشویق آنها به خوردن صبحانه می‌توان از تزئینات کودکانه برای تهیه پن کیک استفاده کرد. مثل دستور زیر

طرز تهیه پنکیک تک شاخ ساده و خوشمزه توسط rezvani.s
دستورپخت عالی برای پنکیک تک شاخ. یه پنکیک گوگولی برای بچه ها تو این روزای خونه نشینی! برای علاقه مند کردنشون به خوردن میوه#پنکیک_رضوانی #تزیین_کودکانه_رضوانی #عصرونه #صبحونه #تزیین_کودکانه #ایده#یونیکورن #تک_شاخ #نوروز99 #سرآشپز_طلایی

در کوکپد دستورهای بسیاری برای انواع پن کیک منتشر شده. برای مشاهده و استفاده از این دستورها اینجا کلیک کنید