شما هم به آشپزی کره ای علاقمندید؟ در اینجا شما را با چند غذای معروف و خوشمزه کره ای آشنا می‌کنیم

پایه آشپزی کره ای را برنج، سبزیجات و ماهی تشکیل می‌دهند. مصرف گوشت (بخصوص گوشت قرمز) به شکل محدودتری در کره جنوبی رواج دارد اما تنوع غذاهای دریایی و گیاهی در کره بسیار بیشتر از غذاهای گوشتی‌ست.

موقعیت جغرافیایی کره که این کشور را بین دو کشور چین و ژاپن قرار داده باعث شده تا فرهنگ غذایی کره بسیار تحت تاثیر دو کشور همسایه قرار گیرد. اما در عین حال شرایط آب و هوایی خاص کره به ساخته شدن فرهنگ منحصر به فرد این کشور نیز کمک بسیار کرده است.

کیمچی شاید معروف‌ترین خوراکی در آشپزخانه کره ای باشد. کیمچی نوعی غذای جانبی‌ست که در کنار برنج و غذای اصلی مصرف می‌شود و به دلیل تنوع سبزیجات مورد استفاده در آن، در جهان بسیار شناخته شده است. کیمچی را می‌توان با سبزیجات مختلف و به سلیقه دلخواه درست کرد اما شکل سنتی آن معمولا با کاهوی چینی، ترب سفید، کلم چینی و فلفل قرمز تهیه می‌شود. کره‌ای‌ها معتقدند در هر نقطه‌ای از جهان حتی اگر یک فرد کره‌ای وجود داشته باشد، باید بتوان در آنجا کیمچی درست کرد! جالب است که کره‌ای‌ها در زمان‌های قدیم کیمچی را در فصل خاصی از سال آماده می‌کردند و آن را در کوزه‌های مخصوص و در زیرزمین منازل انبار می‌کردند تا در طول سال مصرف کنند. چیزی شبیه ترشی انداختن ما ایرانی‌ها

اگر علاقه دارید که این ترشی کره ای را امتحان کنید این دستور را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

طرز تهیه کیمچی ساده و خوشمزه توسط Rozina Dinaa
دستورپخت عالی برای کیمچی. #کیمچی کره ای یکی از #ترشی هایی هست که بسیار خوشمزه بوده و طرفداران زیادی داره. کیمچی یک غذای سنتی کره ای هست و انواع خیلی زیادی داره که از سبزیجات مختلف درست میشن که می تونید چندین تصویر از انواع مختلف کیمچی رو که ضمیمه کردم مشاهده کنید. کیمچی به صورت سنتی در مقادیر...

رامن یا رامیون را شاید بتوان از ساده‌ترین غذاهای جهان نامید! رامن را در بسیاری زبان‌ها، از جمله فارسی، نودل یا نودالیت می‌گویند. قدمت این غذا در کشورهای آسیایی به پیش از میلاد مسیح برمی‌گردد. در نسخه کره‌ای این غذای ساده و سریع، گوشت اصلی‌ترین ماده‌ای‌ست که به عنوان سس در کنار نودل استفاده می‌شود. اما در طول زمان و در کشورهای مختلف انواع و اقسام سس برای رامن تهیه شده و این غذای ساده را به یکی از مشهورترین غذاهای بین‌المللی تبدیل کرده.

این دستور را برای درست کردن رامن ساده و خوشمزه به شما پیشنهاد می‌کنیم:

طرز تهیه غذای کره ای؛رامیون ساده و خوشمزه توسط 파테메
دستورپخت عالی برای غذای کره ای؛رامیون. #رامیون#کره_ای#غذای_ساده

دوکبوکی یا تئوکبوکی به غذای خیابانی کره‌ای معروف است. اولین نشانه‌های این غذا در یک کتاب آشپزی متعلق به قرن نوزدهم مشاهده شده که در آن دوکبوکی را نوعی کیک برنج با سس تند و تیز معرفی کرده است. این غذا اخیرا و با رواج یافتن سریال‌های کره‌ای در بسیاری کشورهای جهان، بیشتر اسم و رسم پیدا کرده و مورد توجه گردشگران در کره جنوبی قرار گرفته است.

دوکبوکی ترکیبی از کیک برنج، سس چیلی، تخم مرغ آب‌پز و نودل است که گاه به جای سس چیلی از سس سویا در آن استفاده می‌شود. امروزه بسیاری کیک برنج مخصوص دوکبوکی را می‌توانند از سوپر مارکت‌ها بصورت آماده تهیه کنند و در کنار سس‌های خانگی خود مصرف کنند. اما ما در این دستور شیوه تهیه کامل این غذای خوشمزه و مشهور را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

طرز تهیه دوکبوکی 😜😛کیک برنجی تند کره ای ساده و خوشمزه توسط شراره الهواس
دستورپخت عالی برای دوکبوکی 😜😛کیک برنجی تند کره ای. دوکبوکی (کیک برنجی تند کره ای) یا تئوکبوکی غذای بسیار مشهور و محبوب خیابانی که اکثر مردم آن را در بسیاری از فیلم ها و سریال ها دیده اند یکی از غذاهای بسیار قدیمی کره ای ست که با نوعی کیک برنجی، سس تند چیلی، تخم مرغ آب‌پز، رشته نودل و کیک ماهی...