عصرانه یک وعده غذایی مهم و البته هیجان انگیز است! بخصوص در روزهای بلند تابستان، یک عصرانه لذیذ و خوشمزه می‌تواند بسیار دلچسب باشد. وعده عصرانه تنوع و گستردگی فراوانی دارد؛ از انواع کیک‌ها و دسرها تا غذاهای سرد، فینگرفود و حتی نان و پنیر و سبزی. در این پست چند ایده مختلف برای عصرانه به شما پیشنهاد می‌کنیم که هم برای جمع کوچک خانواده و هم مهمانی‌های عصر کاربرد دارند.

بسیاری از ما ترجیح می‌دهیم عصرانه سالم و مقوی مصرف کنیم تا کمبود انرژی پس از یک روز کاری را جبران کرده باشیم. گرانولا شاید بهترین انتخاب برای تقویت بدن و ذخیره انرژی برای ادامه روز باشد. گرانولا به مخلوطی از جو دو سر، مغزیجات، میوه‌های خشک، عسل یا شکر گفته می‌شود که بنابر سلیقه با هم ترکیب شده و میان وعده‌ای کاملا سالم، مقوی و حتی رژیمی را تشکیل می‌دهد. تهیه گرانولا در منزل بسیار ساده است و شما می‌توانید با سلیقه و ذائقه خود گرانولای مخصوص خود را آماده کرده و مصرف کنید.

مثلا در این دستور از خرما به جای عسل، شکر یا سایر شیرین‌کننده‌ها استفاده شده که بسیار سالم‌تر و مقوی‌تر است:

طرز تهیه گرانولا خرمایی ساده و خوشمزه توسط kadbanoogary
گرانولا خرمایی دستور ساده، با توضیحات مرحله به مرحله، کامل و دقیق. می خواستم این دستور پخت رو برای چالش گرانولا بذارم اما انگار دیر رسیدم🥲. اشکال نداره فدای سرم🤭 ممنونم ازکدبانوی گل @matbakhe_leyla 🌹🌹🌹من کمی تغییر دادم و با موادی که داشتم درستش کردم

گرانولا را می‌توان به شکل بار، پودینگ یا مانند کورن فلکس مخلوط با شیر یا ماست درست کرد. در این دستور گرانولا به شکل تارت آماده شده و با میوه‌های فصل تزیین شده که علاوه بر مزه عالی، شکل و قیافه زیبایی هم دارد م می‌تواند برای پذیرایی در مهمانی عصر هم مناسب باشد:

طرز تهیه تارت گرانولا شکلاتی ساده و خوشمزه توسط ☆ دستپخت مادمازل ☆
تارت گرانولا شکلاتی دستور ساده، با توضیحات مرحله به مرحله، کامل و دقیق. یه ترجمه کوچولو 😊#تارت #گرانولا #شکلات #آجیل #بادام #کنجد #تارت_گرانولا #سس_انبه

وعده عصرانه تنها منحصر به شیرینی‌جات نیست و بسیاری از ما علاقه داریم تا یک غذای سبک و خوشمزه را به عنوان میان وعده مصرف کنیم. فینگرفود یا غذای انگشتی انتخاب مناسبی برای این منظور است. فینگرفودها به دلیل تنوع بالا علاقمندان بسیاری در سراسر جهان دارد. بخصوص که فینگرفود می‌تواند به مهمانی عصر شما جلوه و زیبایی خاص عطا کند. با کمی خلاقیت و سلیقه می‌توان از هر ماده خوراکی یک فینگرفود خوشمزه، زیبا و اشتهابرانگیز تهیه کرد.

این دستور راتای مرغ و سیب زمینی تنها با چند قلم مواد آماده شده و برای زیبایی بیشتر از آب سبزیجات برای رنگ آمیزی استفاده شده است. یک پیشنهاد عالی و زیبا برای مهمانی عصر شما:

طرز تهیه راتا مرغ و سیب زمینی ساده و خوشمزه توسط نیره اعظم زنجانی
راتا مرغ و سیب زمینی دستور ساده، با توضیحات مرحله به مرحله، کامل و دقیق. یک فینگر فود جذاب و نسبتا راحت باتنوع بالا در هر سایز و با هر قالبی می تونید درست کنید.مربع،قلب،جقه ،گل و..........#سرآشپز_طلایی#راتا_مرغ_و_سیب_زمینی#نیمه_نهایی

با غذاهای ایرانی هم به راحتی و با کمی خلاقیت می‌توان فینگرفودهای خوشمزه و زیبایی تهیه کرده و برای مهمانی و دورهمی عصر از آن استفاده کرد. تارت کشک بادمجان یکی از ایده‌هایی‌ست که یک غذای سنتی ایرانی را به یک فینگرفود شیک و خوشمزه تبدیل می‌کند. در این دستور تهیه این تارت به طور کامل آموزش داده شده:

طرز تهیه تارت کشک بادمجان🥧 ساده و خوشمزه توسط Ashpazi Ba Behnaz
تارت کشک بادمجان🥧 دستور ساده، با توضیحات مرحله به مرحله، کامل و دقیق. من همیشه کشک بادمجونو با این طرز پخت درست میکنم و با تارت هم که خوشمزه تر و قشنگ تره، مخصوصا برای مهمونی ها یه فینگرفود عالیه😊 #کشک_بادمجان #تارت #فینگر_فود #تارت_کشک_بادمجان#بادمجان #بادنجان

عصرانه ساده دیگری که می‌تواند هم شیرین و هم غیر شیرین تهیه شود کرپ است. کرپ‌ نوعی پن‌کیک بسیار نازک است که هم می‌توانید به شکل پن‌کیک و با سس شکلات و میوه آن را سرو کنید و هم به شکل لقمه که داخل آن را با مواد دلخواه پر می‌کنید. تهیه کرپ بسیار ساده است و زمان زیادی از شما نمی‌گیرد و معمولا مورد علاقه بچه‌هاست!

در این دستور یک کرپ وانیلی آموزش داده شده که در ده دقیقه آماده می‌شود و می‌توان آن را با انواع میوه‌های فصل یا مغزیجات مقوی به عنوان یک عصرانه عالی نوش جان کرد

طرز تهیه کرپ وانیلی ساده و خوشمزه توسط Nazanin Zahra
کرپ وانیلی دستور ساده، با توضیحات مرحله به مرحله، کامل و دقیق. #پازل_کوکپد با دستور saeideh عزیز

این کرپ گوشت و قارچ نیز برای مهمانی عصر بسیار مناسب است. این کرپ را هم می‌توان به صورت ورقه‌های لازانیا روی هم قرار داد و هم به شکل سمبوسه یا بورک رول کرد

طرز تهیه کرپ گوشت و قارچ ساده و خوشمزه توسط باران بهاری
کرپ گوشت و قارچ دستور ساده، با توضیحات مرحله به مرحله، کامل و دقیق. کرپ از نظر دستور و مواد اولیه شباهت زیادی به پنکک داره ولی خب مواد کرپ خیلی رقیق تر وخمیر لطیف و نازک تری داره.‌هم برای صبحانه مناسبه هم میتونین انواع بورک باهاش تهیه کنید.

شما برای وعده عصرانه چه می‌پسندید؟ اگر این پیشنهادات به هر دلیل برای شما قابل استفاده نیست می‌توانید اینجا کلیک کنید و از صدها دستور متنوع و رنگارنگ برای عصرانه خود، خانواده یا دورهمی‌های عصر لذت ببرید.