تخم کتان یکی از مواد غذایی کمتر شناخته شده است اما در طب سنتی به این دانه و مصرف آن اشاره زیادی شده. اگر دنبال یک منبع غنی از فیبر و امگا۳ هستید، تخم کتان، این دانه ریز ولی پر از خواص رو نباید نادیده بگیرید. یک واحد غذایی تخم کتان سرشار از پروتیین، فیبر، امگا۳، اسیدهای چرب، برخی از ویتامین های گروه ب و مواد معدنی فراوان است. باید بر این نکته تاکید کرد که مصرف این میزان تخم کتان، بیش از ۹۰ درصد از نیاز بدن انسان به تیامین (یکی از ویتامین های گروه ب)، منیزیم و فسفر را تامین می کند.
در هر ۱۰۰ گرم از تخم کتان ۴۲ گرم چربی وجود دارد که این میزان چربی شامل، ۲۳ گرم اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ است.

این دانه اعجاب انگیز خطر ابتلا به سرطان رو کاهش میده، از زیادی وزن جلوگیری می کنه، کلسترول و فشار خون بالا رو تنطیم می کنه.

طعم ملایم، بافت شبیه به مغزیجات و ترد بودن آن باعث میشه که این ماده غذایی بافت دلپذیری به هر خوراکی و غذایی بده و در ضمن کلی خواص مفید برای بدن شما بهمراه داره.

تخم کتان و سالاد

تخم کتان به دلیل دارا بودن پوسته ی پر از فیبر باعث میشه سریعتر احساس سیری بکنید و کمتر غذا بخورید و به همین دلیل پاشیدن دانه کتان بر روی سالاد کمک زیادی در کاهش وزن می کنه. پس یادتون نره شب ها به جای غذاهای پرحجم می تونید سالاد با تخم کتان میل کنید

نان و تخم کتان

برای استفاده از دانه کتان راههای بسیاری وجود دارد. یکی از بهترین راهها، پخت انواع نان با تخم کتان به شکل دانه های کامل و یا پودر آن است. استفاده از این دانه در پخت نانهای رژیمی نه تنها بافت و طعم مطلوبی به نان  شما میده بلکه شما رو سریعتر سیر می کنه و اکثر نیازهای بدن شما به ویتامین رو تامین میکنه.

دیگر دستورهای متنوع با تخم کتان

از آنجا که استفاده از این تخم کتان چندان رایج نیست شاید راههای زیادی برای استفاده از این دانه مفید و اعحاب انگیز نشناسید. به همین دلیل ما در اینجا چند پیشنهاد عالی برای شما داریم، ایده های جالبی که  استفاده از این دانه رو برای شما لذت بخش تر می کنه:

آیا تاکنون در مورد روغن پرخاصیت کتان شنیده اید؟:

فواید روغن کتان بسیاره از جمله فواید اون میشه به مواردی مثل آبرسانی به پوست، مرطوب کننده مو، سلامت پوست سر، درمان شوره سر، مبارزه با رادیکال آزاد، کوچک سازی کیست سینه، پیشگیری از سرطان، کاهش سطح کلسترول بد خون، تسکین التهاب، جلوگیری از آرتروز، حفظ سلامت روده، سلامت کولون، حفظ سلامت قلب، رفع و درمان یبوست، کمک به کاهش وزن و لاغری، جلوگیری از سندروم چشمان خشک، جلوگیری از ریزش مو، درمان اگزما، رفع و درمان آکنه، کاهش اسهال، ضد پیری، محافظت از ریه، کاهش سلولیت و افزایش انرژی اشاره کرد.