دنبال ایده‌های خلاقانه و زیبا برای تزیین کیک و دسر شب یلدا هستید؟ توی این پست نمونه‌های مختلفی از دسرها و کیک‌های یلدایی را به شما معرفی می‌کنیم.

شب یلدا برای ما ایرانی‌ها شب زیبای دور هم نشستن، گپ زدن، فال حافظ گرفتن، به قصه‌ها و خاطره‌های قدیمی گوش دادن و در کنار همه این‌ها خوردن خوشمزه‌جات شب چله‌ست. با اینکه قدیم‌ها خوراکی‌های شب یلدا بیشتر میوه و آجیل بوده اما در سال‌های اخیر خیلی از ایرانی‌ها سعی کردند با درست کردن کیک و دسرهای زیبا با استفاده از نمادهای یلدایی، سفره‌های شب یلداشون رو رنگی رنگی و خوشگل کنند. و چرا که نه؟!

یکی از ساده‌ترین و احتمالا کم هزینه‌ترین گزینه‌ها برای شب یلدا درست کردن ژله‌ست. ژله شب یلدا که با استفاده از چند رنگ ژله و به شکل انار و هندوانه درست شده و بین بچه‌ها خیلی طرفدار داره. برای درست کردن این ژله‌ها به راحتی می‌تونید از دو بسته ژله (یکی سبز و یکی قرمز) و شاید یک بسته ژله بی‌رنگ (مثل آلوئه‌ورا) استفاده کنید. برای نمونه به این دستور نگاه کنید:

طرز تهیه ژله یلدایی ساده و خوشمزه توسط 🧚🏻‍♀️sisi
دستورپخت عالی برای ژله یلدایی. مي تونيد با رنگ هاي مختلف اين دسر رو درست كنيد

حالا اگه دوست داشته باشید یک ایده خلاقانه به کار ببرید تا ژله‌تون یه کمی با دیگران تفاوت داشته باشه می‌تونید به جای استفاده از رنگ‌های سبز و قرمز، از رنگ آبی استفاده کنید که یه جوری نمادی از زمستان باشه. ژله بلوبری رو برای رنگ آبی بهتون پیشنهاد می‌کنیم. مثل این دستور:

طرز تهیه ژله دانه برفی 😍 (ایده یلدا) ساده و خوشمزه توسط محبوبه گلماه
دستورپخت عالی برای ژله دانه برفی 😍 (ایده یلدا). #سرآشپز_طلایی #یلدا #ژله_دانه_برفی #ایده_ژله #دسر_یخچالیخیلی ژله شیک و مجلسیه و طرفدار زیاد داره 😇پیشنهاد میکنم درست کنین و مهموناتون رو شگفت زده کنین😍ممنون میشم کوک اسنپ بفرستین🙏

برای کیک شب یلدا ایده‌های خیلی متنوعی وجود داره. در واقع معمولا کیک شب یلدا، یک کیک اسفنجی ساده‌ست که با رنگ خوراکی می‌تونید رنگش کنید. یا اینکه می‌تونید از فوندانت برای درست کردن نمادهای یلدایی (مثل هندوانه و انار) استفاده کنید و اون‌ها رو برای تزیین کیک‌تون به کار ببرید. یا اینکه حتی از میوه‌های فصل زمستان برای تزیین استفاده کنید. مثل این دستور:

طرز تهیه خامه کشی و تزیین کیک شیفون ساده و خوشمزه توسط راضیه قدیمی
دستورپخت عالی برای خامه کشی و تزیین کیک شیفون. #سرآشپز_طلایی#یلدا اینم مراحل خامه کشی و تزیین کیک شیفون که پست قبلی گذاشتم. خیلی معمولی و با کمترین وسایل. در واقع این آستر کشی کیک خامه کشی هست. برای خامه کشی اصولی باید یه لایه دیگه روی این آستر خامه زد. ولی ما کم خامه دوست داریم .زیاد خامه نزدم....

کیک به شکل هندوانه معمول‌ترین کیکیه که برای شب یلدا درست می‌کنند و با استفاده از رنگ خوراکی سبز و قرمز و شکلات چیپسی به شکل هندوانه تزیینش می‌کنند. توی این دستور می‌تونید ببینید:

طرز تهیه تارت کیک هندوانه ساده و خوشمزه توسط shabnam
دستورپخت عالی برای تارت کیک هندوانه. #یلدا_کوکپد#زمستانه#تیم_سبز#تارت_کیک_هندوانه

اگر دوست دارید سفره شب یلداتون خاص‌تر باشه می‌تونید به دسرهای دیگه به کمی خلاقیت حال و هوای یلدایی بدید و از اون‌ها برای زیبا کردن سفره‌تون استفاده کنید. برای این کار می‌تونید یک دسر ساده مثلا وانیلی درست کنید و روش رو با ژله قرمز یا سبز تزیین کنید یا مثلا دسر لبو درست کنید که به خاطر رنگش خیلی در سفره یلدا زیبا میشه. هر نوع دسری رو میشه با استفاده از رنگ خوراکی، فوندانت یا ژله بریلو برای شب یلدا آماده کرد. مثلا این دستور رو ببینید:

طرز تهیه دسر یلدایی(ماقوت با رویه ژله انار) ساده و خوشمزه توسط * فاطمه *
دستورپخت عالی برای دسر یلدایی(ماقوت با رویه ژله انار). #یلدا#دسر#ماقوت#ژله

خیلی ایده‌های دیگه‌ای هستند که می‌تونند سفره یلدا شما رو زیبا کنند و یک شب یلدای خاطره‌انگیز برای شما و خانواده‌تون بسازند. مثلا کوکی یلدا که بچه‌ها رو خیلی خوشحال می‌کنه یا باسلق که یکی از خوراکی‌های سنتی شب چله بوده و بین بزرگترها خیلی طرفدار داره. اگر تعداد مهموناتون زیاد باشه می‌تونید به جای کیک، کاپ کیک یلدا با تعداد زیاد درست کنید یا اگر کیک اسفنجی دوست ندارید، چیزکیک انار رو امتحان کنید که خیلی خوشمزه و خوشگله.

امیدواریم این پست براتون مفید بوده باشه. پیشاپیش شب یلدا مبارک